یک سال گذشت

به نام آن وجود یکتا ، آن دادار آسمانها ،  آن دادفرمای بی همتا

  

با نهایت تاسف و تاثر و غم و اندوه و درد و فغان و داد و بیداد و غریو و فریاد و عربده و ناله و زجه و مویه و گریه ی فراوان و پس از کلی بر سر و سینه کوفتن ، به اطلاع کلیه ی دوستان و دشمنان ، آشنایان و غریبان ، کسان و نا کسان ، هم ولایتیها و غیر ، می رسانم که یکسال دیگر از مرگ آن نعمت خداوندی ، آن حس بودن ، آن فرصتی بدون بازگشت ، می گذرد ، و من در این یکسال که شامل بود بر پنجاه و چهار هفته ، با این وبلاگ و با بیست و نه مطلب گذراندم و برای بیست و پنج قسمت باقی مانده ، قسمت نشد ، تا مطلبی بگذارم .

هر چند چند صباحی قبل از آن در مملکتی دیگر بنام "پرشین بلاگ " وبلاگی بنیان نهادم و در آن مشغول نوشتن شعر و داستان بودم و البته در بعضی مواقع اراجیف خود را در انتهای آن مطالب وصله می زدم . ولکن با آن وبلاگ مذکور و  آن سرویس دهنده حال نبرده ، به ناچار بار و بندیل خود جمع کرده و در " پایانه ی مودم " با خط  "پنجاه و شش کیلوبایتی" که البته سرعت اسمی آن باعث انتخاب چنین نام مضحکی شده بود و فی الواقع سرعتش هم به راه رفتن قاطر هم نمی رسید و موسسش تلفنخانه ی شهری بود نه اداره ی حمل و نقل ، سوار بر "بیتها" و "بایتها" شده در این دنیای مجازی رهسپار دیاری دیگر شدم که البته دیار باقی نبود نازنین . ولایتی که شهره ی عام و خاص بود و شنیده ها حاکی از آن بود که این دیار دارای امکانات وسیعی است .

خلاصه آن هنگام که پلک از چشمان خود برداشتم ، و بار و بندیل خود فروهشتم ، خود را در جلوی دروازه ی آن بدیدم که بر سر دروازه ی آن نام بلاگ اسکای منقش شده بود. در این دیار سکنی گزیده ، خانه ای به رایگان گرفته ، آن را آراسته کرده و خود نقشی بر پیکره ی آن بزدم و مشغول نوشتن بشدم .

و نخست مطلب در بلاگ جدیدم ، متنی بود از "صفحه ی وبی" (Web Page) دیگر و به قول برادران و خواهران فرهنگستان واژگان فارسی "تارنما" ، که آن متن بس زیبا بود ، بنده را گنگ و مدهوش کرده و همین امر کافی بود تا ابلیس خبیث دست به کار توطئه ای تازه شود و مدام مرا  وسوسه کرده و در گوش من نجوا کند و  توفیق غلبه ، بر من یابد و به قول امروزیها کله ام را گول مالی نماید . *

و من فریب خورده آن مطلب را کش برفته در "وب نوشت" خود نهادم و تا آنجا که در یاد دارم حق انتشار را که در بلاد فرنگ "کپی رایت" گویند ، رعایت نکرده و این امر موجب عذابی علیم برای من شد و باعث شد که مبتلا به مرضی به نام وجدان درد شوم ؛ و آن مطلب کذایی چیزی نبود جز داستانی که درباره ی عشق بود و نجات آن توسط بعدی مجهول ، بعد چهارم ، آن پیر دنیا دیده ، آن همجنس طلا یعنی زمان ؛ و فی الواقع زمان نجات دهنده ی عشق است :

 

"عشق فریاد زد : تو چه کسی هستی که ما ( عشق و امید ) را نجات دادی ؟

 پیرمرد گفت : من زمان  هستم ، فقط زمان می تواند به داد عشق برسد ."

 

امید آن دارم که مردمان دهکده ی مجازی از سر تقصیرات این بنده ی حقیر بگذرند تا آتشی بر خود لمس نکنیم . شاید آنگاه ما را هم از فردوس نصیبی باشد و توفیق یابیم با حوریان و پریان محشور باشیم . انشاالله .

البته اگر تا قبل از بوی الرحمن گرفتن و رو به قبله شدن صاحب همسری نشوم ، چرا که اگر آن فرشته ، آن نازنین زن مرا با حوریان و پریان در فردوس ببیند به یقین ، یا مرا در جوی عسل و شیر و .. خفه می سازد و یا بر یکی از آن درختان به دار می آویزد و شاید شکنجه هایی دیگر که از ذکر آن خودداری می کنم.

بنابراین مسائل ذکر شده همت و تلاش خود بر آن گماردم تا برای دیگر مطالب در کتب مختلفه سیر و سیاحتی کرده و آنچه زیبا می پندارم در "وب نوشت" خود قرار دهم و همین امر باعث شد ، این یکسال هرز نرود و من آغاز به نوشتن داستانهای کوتاه کنم که شاید بهترین هدیه ی این وبلاگ به من بود .

سپاس می گویم آن عده ای را که در "بلاگ" و یا ، "یاهو مسنجر" پیغام گذاشته و مرا مورد لطف و عنایتشان قرار دادند . تا جایی که در توانم بود پاسخگوی آن نازنینان بودم چرا که سال ، سال پاسخگویی بود ، و برای  آن عده که بی پاسخ ماندند جز شرمندگی چیزی ندارم که البته به کار کسی هم نمی آید . باشد که بر من ببخشایند . انشاالله

 

کلام آخر . در بعضی از مطالبی که در وبلاگم قرار دادم ، بعضی از قسمتها با رنگی متفاوت بود ، مثل قرمز . اینکار برای زیبایی نبود ، بلکه آن قسمتها برایم مهم تر و یا جالب تر بودند و شاید بعضی وقتها ( نه همیشه ) حرفهای خودم بوده است که در آن مطلب دیده ام .

یکسال دیگر از فرصتی برای بودنم می گذرد ، یکسال بر پیمانه ی عمرم افزوده شد ، یکسال به مرگ نزدیک تر شدم و وبلاگم نیز یکساله شد .

 

          دیگران کاشتند و ما برداشت کردیم ، ما بکاریم تا دیگران برداشت کنند .

 

و من الله التوفیق

18/ 12 / 1384

حمیدرضا عابدینی

 

دوستانی که آدرس وبلاگشون عوض شده و به من لینک دادن لطفا اطلاع بدهند ( اگه زحمتی نیست )

 

پا نوشت:

---------------------------

*( دکتر شریعتی می گوید کار شیطان ، تنها تکرار خواسته اش است ( وسوسه ) و انسان انجام آن کار را برای خود توجیه می کند – تکرار و توجیه)

نظرات 7 + ارسال نظر
kamran جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 16:45 http://2nice.co.sr

سلام وبلاگ با حالی داری قالبشم خیلی قشنگه با تبادل لوگو و لینک چطوری اگه خواستی نظر بده تا با هم تبادل لینک و لوگو داشته باشیم موفق باشی...

کامران جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 21:30 http://2nice.co.sr

ممنون منم لینکتا گذاشتم موفق باشی

مهدی شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:34 http://AKHARINPANAH.BLOGSKY.COM

تولدت مبارک برج و کبوتر
سلام داش حمید
اومدم حالتو بگیرم
من هر وقت کارم می افته میام ؟
این بهانه ای بود
بعدشم کشتی منو از بس که یاد این رفیقتی شما شرمنده کردی دادا
بعدشم زوز زوری می گی بیا نظر بده خیلی ... هستی
مردم از خنده...
بعد از همه ی اینا من کوچیکتم دادا
جگر
خیلی باحالی(اینا رو خدائی نا کرده به حساب دستمال.. نذاری نه استغفرالله
و اما این مطلب جدید
آفرین خوب نوشتی مخصوصا از طنزهاش خوشم اومد
کسان و نا کسان...اینا جالب بود
و راجع به وجدان دردت
خوشم می آد اینه خودمی چند تا از مطالب منم از همون سایت...آره
موفق باشی

صبور یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:20 http://www.perditions.persianblog.com

با یه دنیا عشق و اشتیاق و پولک ،بهت می گن تولدش مبارک،منم آپم

سایه یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 15:13 http://sayehetanha.blogsky.com

سلام حمیدرضای عزیز
مرسی که سر زدید.

من هم یکسالگی سایتت رو تبریک میگم ولی چرا انقدر ناامیدانه گذشت این یکسال رو جشن گرفتی؟

انشاءا... سالهای سال شاد، موفق و سلامت باشی
سایتت هم هر روز پربارتر باشه
شاد باشی نازنین

سایه سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 16:33 http://sayehetanha.blogsky.com

سلام دوست مهربونم

دوباره اومدم که بگم چهارشنبه سوریت مبارک. وقتی از روی آتیش پریدی، برای شادی من هم دعا کن.

شاد باشی همه عمر

آرزو چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 22:54 http://www.harfayesamimi.blogfa.com

’’~-,,_. . . . . . .. ,-’. . . . ’-,~~-,
. |. . . . . . . . . . ¯’~-,. . .. ,’. . /. . . . ’,. . . ’-,
. ’,. . .. . .. .. ... . . .. ’-,. . |.. /. . . . . . . . . ,’
.. ’~-,. . . . . . . . . . . . .. |. |. . . . . . . . . /
. . . .¯’’’’~~~~~~~’. . . |,,, . . . . . . .. /
. . . . . . . . . . . . ’-,. . ’. ~ ~’ ’-,. . . . .. /
. . . . . . . . . . . .. /’. . .. OO. . ’ ~--~~’
. . . . . .. . . . .. ,-’-. . ,-~¯¯~-,. . . . .. ’-,
. . . . . . . . . . ,-’. . . .. ’~-,,,-~’. .. . . . . ’,
. . . . . . . . .. /. . . . . . . . . . .. ,_,-. . .. /
. . . . . . . . .. ’,. . . .. ,_;’. .. |. . . /. . .. ,’
. . . . . . ... .. ’-,. . . .. ’’’~-~"~~".. ,~’
. . . . . . . . . . . .. ’~--,,_. . ’~~’. ,- ’
. . . . . . . . . . . . . . . . . |’’. . . ~’,-,
. . . . . . . . . . . . . . . .. /. .. ,. . .. ’~-~""~-,
. . . . . . . . . . . . . . .. /. . ,,--’~--,,_,,-.. ).. )
. . . . . . . . . . . . . .. /.. .- ’. . . . . .. ’~,~’""
. . . . . . . . . . . . .. /. ~’. . . . . . . . . .. )_,,_
. . . . . . . . . . . . .. |. . . . . . . . . . . . .. }__""~,
. . . . . . . . . . . . .. ,_. . . . . . . _,,,--~’¯.. ¯’~,
. . . . . . . . . . . . . . . ’~-,,,,,,. . . . . . . . ~-,. ’-,
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. .. ’~-,,__. . .. _,),--"
----------------------------------------------------------------

سلام
سال نو رو تبریک می گم
آپم منتظر حضور گرمت هستم
آرزو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد